|
|
|
Henrik Friis
VisitAarhus og SPOT Festivalen – her repræsenteret af henholdsvis Tina Jensen og Silvia Iren Tofte – har i fællesskab skabt kombibilletten til årets SPOT Festival, der skal trække norske og københavnske musikinteresserede til Århus.
|
|
Både nordmænd og københavnere skal have langt bedre og mere overskuelig mulighed for at komme til SPOT Festivalen i Århus. Med den målsætning for øje er VisitAarhus og ROSA – Dansk Rock Samråd indgået i et nyt samarbejde, hvor der laves kombinerede transport-overnatningfestival-billetter til årets festival 2.-3. juni. Og til specialpris.
Det betyder, at musiknysgerrige nordmænd kan sikre sig kombineret flyrejse, to overnatninger samt billet til to-dages festivalen for priser, der går fra kr. 2.050 - alt efter hvilken af de i alt tre hotel/hostel-pakker der vælges.
Ligeledes vil det københavnske publikum i år få et specielt tilbud: kombineret busbillet til Abildskou Busser, to overnatninger og festival-billet til priser, der går fra kr 1.095 – alt efter overnatningsvalg.
- SPOT Festivalens repertoire henvender sig til et musikkyndigt publikum i HELE Norden. Derfor er det kun naturligt og helt oplagt at udvikle muligheder, der letter dette publikums adgang til festivalen. I første omgang med udgangspunkt i to af hovedstæderne, nemlig Oslo og København, siger ROSA – Dansk Rock Samråds og SPOT Festivalens leder Gunnar Madsen. Og SPOT Festivalens leder fortsætter:
- Og så glæder jeg mig meget over samarbejdet med VisitAarhus. Jeg synes det er dejligt, at der er aktører i Århus, som har vilje til at være med til at styrke byens interesser.
Fra VisitAarhus siger turistdirektør Jørgen Hansen: - Vi har med glæde engageret os i samarbejdet, fordi salget af pakkerne med transport-ophold-festival-billet harmonerer fint med VisitAarhus’ strategi for turistarbejdet i Århus frem til år 2010, siger turistdirektøren og udbygger baggrunden for samarbejdet yderligere:
|
Svenske Jenny Wilson - et af sommerens SPOT-navne.
|
SPOT-pakkerne er VisitAarhus’ ”verdenspremiere” på området - Vi skal gøre Århus mere tilgængelig for turisterne – det gør vi ved at lave ”pakker” i relation til spændende begivenheder i byen. Og det er nyt. Pakkerne til SPOT er simpelthen vores ”verdenspremiere” inden for dette felt. Lige som vi gerne vil udbygge Århus’ position som eventby – og hér er SPOT Festivalen jo oplagt, siger turistdirektøren og fortsætter:
- Vi fokuserer i det hele taget på, at VisitAarhus i alle aktiviteter lægger sig op ad byens tre branding-karakteristika, som er viden puls og rødder – og hvis SPOT ikke er puls, så ved jeg ikke hvad det ellers skulle være, siger Jørgen Hansen, der desuden er glad for at samarbejdet inkluderer en ”norsk vinkel”, da VisitAarhus har Norge som et prioriteret marked.
Både SPOT Festivalen og VisitAarhus håber i øvrigt at samarbejdet kan fortsættes og udbygges i de kommende år.
Kombi-billetterne fra såvel Oslo og København udbydes i samarbejde med Musikmagasinet Gaffa og kan købes via www.gaffabillet.dk/spot. |
| |
|
|