|
|
|
|
Love Comes Down - bare ikke i Århus
Tekst: Signe Bønsvig Wehding. Foto: Kristoffer Amlani Ulbak
Baby Woodrose er ikke forelskede i Smilets By. Allerede i går morges kunne man i en af landets aviser læse, at bandet mener, det altid er "lidt nederen at spille i Århus". Men der var rigtig mange fra Århus, der havde indfundet sig i Ridehuset til fredagens sidste koncert på Spot, og som var tydeligt begejstrede over at skulle høre et af Danmarks bedste bands ud i syrerock.
De kom dårligt fra start - Roccos bas stemte ikke, og det gav en del irritation i bandet. Guf (vokal, guitar) fik givet lydfolket et fur, "Er I på arbejde?!", og generelt var der ikke tale om en begejstret optræden. Baby Woodrose var på arbejde.
Heldigvis er trioen erfaren, og fyrene er dygtige til deres arbejde. Lydproblemer forfulgte dem en god del af sættet igennem, men det ødelagde ikke den ubetingede fornøjelse, det altid er høre numre som "Honeydripper", Born to Lose" og "Spinning Wheels of Fire".
Det århusianske gymnasieblad "Roses" fik Guf dedikeret til "det århusianske gymnasieblad" - læs: GAFFA. Vi ta´r det med oprejst pande. For undertegnedes vedkommende, som har været vidne til en del Baby Woodrose-koncerter i hovedstaden, var det kun ærgeligt, at irritationen i bandet tog over og grænsede til arrogance. Det er en langt federe oplevelse at høre et band, som har det godt på scenen.
"Love Comes Down" lukkede sættet. En opvisning i Baby Woodroses syrede støj og distortions, impro og den i deres sammenhæng klassiske vriden guitaren op ad mikrofonstativ og forstærker. Publikum fik lov at spille bas, og Guf forlod scenen efter at have sat tre guitarer i spænd i forstærkerne, som til sidst kollapsede ned over scenen. En fantastisk afslutning - måske fordi der her kom noget fedt ud af Århus-aggressionerne. De forlod os med beskeden "vi kommer desværre ikke igen". Altså ingen ekstranumre. Og det opsummerer meget godt en koncert, som i glimt var, som Baby Woodrose-koncerter skal være, men uden gnisten og lysten, som lægger alen til en ordentlig liveoplevelse.
|
| |
|
|
|
|
|
|